Park Inn kommer till Malmö

Park Inn är en av Europas snabbast växande hotellkedjor och våren 2010 öppnar det första Park Inn-hotellet i Malmö.

Rezidor Hotel Group expanderar snabbt och har de senaste månaderna kontrakterat nya Park Inn-hotell i Storbritannien, Tyskland, Tjeckien, Egypten, Polen och Norge. Nu har Rezidor signerat ett avtal med Midroc Property Development AB gällande driften av ett hotell som skall uppföras i Västra Hamnen i Malmö. Hotellet beräknas öppna våren 2010. Affären är villkorad bl a slutliga myndighetsbeslut.

Park Inn Malmö blir granne med World Trade Center i Västra Hamnen, ett område som utvecklas mycket snabbt och även rymmer Malmö Högskola och Turning Torso. Hotellet byggs i sju plan, får 220 rum, en restaurang, konferenslokaler samt garage.

”Detta hotell blir ett mycket bra tillskott för Park Inn”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. ”Malmö och Öresundsregionen är ett mycket dynamiskt område, och läget i Västra Hamnen är perfekt. Hotellet blir även ett utmärkt komplement till våra spännande Park Inn-projekt i Stockholm, där särskilt det nya hotell- och kongresscentret mitt i city får en stark internationell lyskraft.”

”Park Inn kommer att komplettera verksamheten i World Trade Center på ett bra sätt genom att erbjuda våra kunder och deras gäster ett stort och modernt hotell”, säger Peter Syrén, affärschef i Midroc.

Park Inn är Rezidors unga och dynamiska hotellkedja som erbjuder en effektiv, okomplicerad service. Park Inn inkluderar för närvarande mer än 90 hotell i drift och under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika.

I Sverige finns idag 13 Park Inn; i Solna, Haninge, Arlanda, Täby, Uppsala, Falun, Borlänge, Gävle, Högbo, Nyköping, Ronnum, Bjertorp och Karlskrona. Två Park Inn projekteras i Stockholm – Park Inn Congress Centre Stockholm intill Stadshuset med 420 rum och kongressdel för upp till 3.000 deltagare planeras öppna 2010, samt Park Inn Hammarby Sjöstad med 177 rum som beräknas öppna 2009.

Hotell: Park Inn Malmö (skall öppna 2010)
Antal rum: 220

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.