Radisson SAS Hotel Linköping förvärvas av Norgani

Norgani har förvärvat Radisson SAS Hotel Linköping av Stora Hotellet i Linköping AB. Hotellet, som har 91 rum, konferens- och möteslokaler, en restaurang samt fyra butiker, drivs för närvarande under ett franchiseavtal. Rezidor Hotel Group har nu tecknat ett 15-årigt leasingkontrakt med Norgani gällande driften av hotellet, som träder i kraft den 1 oktober när Norgani övertar fastigheten. Hotellet kommer även fortsättningsvis att drivas under namnet Radisson SAS Hotel Linköping.

De båda företagen avser att gemensamt utveckla fastigheten genom att bygga till fler rum.

"Vi ser mycket fram emot samarbetet med Norgani och att vidareutveckla detta förstklassiga hotell i en så viktig region som Linköping," säger Christian Gartmann, Area Vice President Nordics för Rezidor Hotel Group.

Hotell: Radisson SAS Hotel, Linköping (konvertering till leasingkontrakt från 1 okt 2007)
Antal rum: 91

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.