Rezidor presenterar Park Inn Sandton, South Africa

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, fortsätter sin marknadsledande tillväxt i Afrika och presenterar Park Inn Sandton i Sydafrika. Anläggningen med sina 270 rum ska enligt planerna öppna under 2010. ”Med denna kontraktering uppgår vår portfölj på den afrikanska kontinenten till 28 hotell; sju av dem i Sydafrika där vi ser en stor potential”, kommenterar Kurt Ritter, Rezidors President & CEO. Sandton är en förort till Sydafrikas största stad Johannesburg och här ligger redan två Radisson Blu-anläggningar - Radisson Blu Hotel Sandton (öppnar under 2009) och Radisson Blu Hotel Sandton Central (öppnar i början av 2010). Det nya Park Inn Sandton kommer att ligga på ett av de bästa lägena på Katherine Street inom “Afrikas rikaste kvadrat-mile” som den här delen av staden kallas. Förutom 270 färgglada och bekväma rum kommer fastigheten att ha en av Park Inns välkända RBG Bar & Grill (“Red Bar & Grill”). Mötesfaciliteterna innefattar sju mötesrum. På sin fritid kan gästerna njuta av en utomhuspool (med bar) och ett fitnessrum. I Sandton finner affärsresenärer ett antal olika multinationella företag, banker, finansinstitut samt Johannesburgs fondbörs. Sandtons evenemangs- och kongresscenter är ett av regionens största och var värd för FN:s världstoppsmöte för hållbar utveckling 2002. För att anpassa sig till det ökande behovet av affärs- och kontorsytor genomgår Sandton en ytterligare upprustning och området verkar vara redo att bli ett centrum i Manhattanstil med kontors- och bostadsbyggnader högt ovan den nuvarande horisonten. I Sandton ligger även Afrikas största köpcentrum, Sandton City och Nelson Mandela Square, med många exklusiva butiker och återförsäljare.