Två nya Radissonhotell i Paris

Rezidor Hotel Group fortsätter växa i Paris med två nya hotell i den franska huvudstaden; Radisson Ambassador Hotel, Paris Opéra (296 rum, tidigare känt som Hotel Ambassador) hissar Radissonflaggan den 31 december i år. Under tredje kvartalet 2011 öppnar koncernen det nybyggda Radisson Hotel Paris La Défense med 343 rum.

”Vi har nu 1,600 rum i drift och under utveckling på den mycket konkurrensintensiva marknaden i Paris, och mer än 4,000 rum i Frankrike vilket är en ny milstolpe i vår affärsutveckling här”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor.

Radisson Ambassador Hotel, Paris Opéra har ett prestigefyllt läge i hjärtat av operakvarteren, på Boulevard Haussmann i det nionde arrondissementet, 300 m från Opéra Garnier. Shoppingparadis som Galeries Lafayette och Printemps ligger på bekvämt promenadavstånd, liksom affärsdistriktet, med huvudkontor för bland annat Crédit Lyonnais och American Express, samt Parisbörsen. Hotellet, inrett i genuin Art Déco, har förutom 296 rum och sviter även en restaurang, bar, möteslokaler och ett businesscenter. Hotellet kommer att genomgå en omfattande renovering, som beräknas klar i slutet av andra kvartalet 2010.

Radisson Hotel Paris La Défense kommer att uppföras i det växande affärsdistriktet La Défense, ett område omfattandes 3,33 milj kvm kontorsyta med 1,500 huvudkontor och 3,600 företag såsom Axa, IBM och Société Générale. Det är strategiskt beläget, nära citykärnan och bara fem minuters bilväg från Champs Elysées. Det nya hotellet ligger nära metrostationen ”Esplanade de La Défense”, mellan motorvägarna A14 och A86 vilket ger snabb access till ringleden och internationella flygplatsen Charles de Gaulle. Hotellet får 20 våningar med 343 rum och sviter, två restauranger, lobbybar samt skybar med slående utsikt över Paris. Konferensfaciliteter omfattar omkring 1,000 kvm mötesyta och bankettmöjligheter.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Presskontakt: Kristina Windset, tel 070 590 86 38, kristina.windset@rezidor.com
Investor Relations: Christiane Reiter, tel +32 474 407 210, christiane.reiter@rezidor.com