Idag inleds handeln i RhoVac AB:s aktier och teckningsoptioner på AktieTorget

Handel på AktieTorget

Idag inleds handeln i RhoVac AB:s aktier och teckningsoptioner av serie TO 1 på AktieTorget. Aktierna handlas under handelsbeteckning ”RHOVAC” och har ISIN-kod SE0007784319. Teckningsoptioner av serie TO 1 handlas under handelsbeteckning ”RHOVAC TO 1” och har ISIN-kod SE0007784327.

Villkor för teckningsoptioner av serie TO 1 i sammandrag

Innehav av en teckningsoption av serie TO 1 berättigar till teckning av en nyemitterad aktie till en kurs om 8,30 SEK. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 1 kan äga rum under en period från och med den 15 november 2016 till och med den 6 december 2016. Detta ska ske genom samtidig kontant betalning senast klockan 15.00 den 6 december 2016. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar efter periodens sista dag för teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 1.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare åt RhoVac i samband med noteringen.

För ytterligare information om RhoVac AB, vänligen kontakta:

RhoVac AB bedriver forskning och utveckling av immunterapeutiska läkemedel. Bolagets huvudfokus är utveckling av ett terapeutiskt cancervaccin med potential att förhindra eller begränsa metastasering vid cancer. RhoVacs första läkemedelskandidat befinner sig i slutfasen av preklinik – en klinisk fas I/IIa-studie med fokus på lungcancer är beräknad att inledas under 2016.