RhoVac AB:s teckningsoptioner av serie TO 1 nyttjandes till cirka 86,24 procent

Nyttjandeperioden för RhoVac AB:s (”RhoVac”) teckningsoptioner av serie TO 1, vilka emitterades i samband med bolagets listningsemission i januari 2016, avslutades den 6 december 2016. Totalt nyttjades 1 056 479 teckningsoptioner av serie TO 1, vilket innebär en nyttjandegrad om cirka 86,24 procent. RhoVac tillförs genom teckningsoptionerna cirka 8,8 MSEK före emissionskostnader.

Totalt nyttjades 1 056 479 teckningsoptioner, vilket innebär att 1 056 479 nya aktier registreras hos Bolagsverket. RhoVac tillförs således cirka 8,8 MSEK före emissionskostnader om cirka 0,3 MSEK. Antalet aktier i RhoVac kommer efter registrering av teckningsoptionsnyttjandet hos Bolagsverket att uppgå till 7 994 523 stycken och aktiekapitalet kommer att uppgå till 1 439 014,14 SEK.

Som meddelades genom pressmeddelande den 9 november 2016 erhöll RhoVac inför nyttjandeperioden garantiteckning från Swedish Growth Fund AB, motsvarande högst 20 procent av det totala belopp som bolaget haft möjlighet att erhålla via nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1. Garantiåtagandet är förutsatt beslut om riktad nyemission av aktier. Mot bakgrund av ovan redogjort utfall är den riktade emissionen avsedd att omfatta cirka 1,4 MSEK, det vill säga det resterade belopp som återstår för fullt nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1. Kallelse till extra bolagsstämma för att besluta om riktad nyemission av 168 521 aktier till Swedish Growth Fund AB till en kurs om 8,30 SEK per aktie kommer att offentliggöras inom kort. För garantiåtagandet utgår en ersättning om 8 procent.

För frågor med anledning av teckningsoptioner av serie TO 1, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

Denna information är sådan information som RhoVac AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 09 december 2016.

RhoVac AB bedriver forskning och utveckling av immunterapeutiska läkemedel. Bolagets huvudfokus är utveckling av ett terapeutiskt cancervaccin med potential att förhindra eller begränsa metastasering vid cancer. RhoVacs första läkemedelskandidat har avslutat preklinisk fas – en klinisk fas I/IIa-studie är beräknad att inledas under 2016. RhoVac har sitt huvudkontor på Medicon Village i Lund. Forskningen bedrivs sedan 2007 på Universitetssjukhuset i Herlev, Danmark, av ett forskarteam i världsklass inom sin nisch. RhoVac är noterat på AktieTorget sedan mars 2016 och har cirka 1 700 aktieägare. Aktien handlas under tickern RHOVAC. Läs mer på www.rhovac.com.