Nya Ricoh Pro™ C5200s möjliggör flexibel produktion

Ricoh Sverige, Solna 31 januari 2017
Ricoh premiärvisar den nya serien Ricoh Pro C5200s digitalpressar för ark på Sign & Print Scandinavia 2017. Två färgmaskiner med en flexibel produktionskapacitet på olika typer av substrat som ger tryckerier möjlighet att bredda sina tjänsteutbud.

Ricoh Pro C5200s och Ricoh Pro C5210s kan användas för beställtryck, av tryckerier, interntryckerier, reproavdelningar och marknadsföringsbyråer. Alla som strävar efter att leverera kreativa tryck av hög kvalitet.

Serien skriver ut 65 eller 80 sidor per minut med 1 200 x 4 800 dpi på olika typer av substrat på upp till 360 g/m². Den inbäddade papperskatalogen har ett intuitivt användargränssnitt som är till stor hjälp för operatörer. Bildkvaliteten är jämförbar med utskrifter från Ricohs premiumversioner av digitala arkspressar för färgutskrifter. Tight registrering, kant-i-kant-utskrift och utskrift av långa ark på upp till 1 260 mm gör det enklare att möta marknadens efterfrågan.

Eftersom häftes- och broschyrtillverkning är en viktig verksamhet för många tryckerier så har Pro C5200s tillval för omslag och häftesefterbehandlare med sadelhäftning och vikningsfunktioner

– Med Ricoh Pro C5200s-serien kan vi hjälpa tryckerier att expandera sitt erbjudande. Med omfattande medie- och en mängd efterbehandlingsalternativ som tidigare endast var tillgängliga med Ricohs premiumpressar kan de erbjuda snabba små upplagor och kreativa tjänster som inkluderar kuvert och långa ark vikta med parallell- eller altarfals, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.

– När kunder efterfrågar en tjänst vill vi att tryckerier ska kunna säga ja och vi vill att de ska kunna lita på vår produktportfölj, fortsätter Segelberg.

Ricoh Pro C5200s-serien har en papperskapacitet på 8 250 ark och den kan användas under långa produktionsperioder, även vid byte av media. För att vara en högpresterande produktionspress kräver den relativt litet utrymme och den är lättplacerad i olika typer av miljöer.

Ricoh Pro C5200s-serien finns nu tillgänglig och visas för första gången i Europa på Sign & Print Scandinavia i Stockholm den 7–9 februari.

Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Linkedin: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab

| About Ricoh
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit: www.ricoh.se.

Med Ricoh Pro C5200s-serien kan vi hjälpa tryckerier att expandera sitt erbjudande. Med omfattande medie- och en mängd efterbehandlingsalternativ som tidigare endast var tillgängliga med Ricohs premiumpressar kan de erbjuda snabba små upplagor och kreativa tjänster som inkluderar kuvert och långa ark vikta med parallell- eller altarfals.
Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.