Ricoh har utsetts till ett av världens mest innovativa företag

Företag världen över satsar helhjärtat på innovation

Tokyo, 26 november 2014 Thomson Reuters har utsett Ricoh Company, Ltd. till ett av de 100 mest innovativa företagen i världen och placerat företaget på sin Top 100 Global Innovators-lista.

Thomson Reuters lista hyllar globala företag som driver affärsverksamhet genom att använda patent för att förverkliga och skydda kreativa idéer och uppfinningar. Urvalet till listan har de senaste fem åren baserats på fyra principiella kriterier: totalt antal patent, antalet beviljade patent, patentportföljens globala räckvidd och patentens påverkan. Ricoh valdes in på listan för antalet beviljade patent, antalet procent av alla ansökningar som beviljats räknas, och patentportföljens globala räckvidd som visar en balanserad portfölj för de fyra största marknaderna; Kina, USA, Europa och Japan. Vi tror att Thomson Reuters valde in Ricoh på listan för våra globala initiativ med tekniska innovationer.

Ricoh Group arbetar intensivt inom tillväxtområden som grafisk kommunikation, industriprodukter och på konsumentmarknaden där man främst satsar på kontorsprodukter. Vi vill erbjuda mervärde genom att förbättra våra tekniska styrkor och kontaktmöjligheter med konsumenterna eftersom vi arbetar för att förutse marknadsförändringar. Vi tror att de immateriella rättigheter som skapas av detta är oerhört viktiga förvaltningstillgångar. Därför satsar vi på att skapa högt värderade immateriella tillgångar, och vi fortsätter att arbeta aktivt för att inhämta och implementera äganderätten som bidrar till skydd och ytterligare utveckling av kärntillgångarna.

Thomson Reuters databas som används för analys
Världens största databas över kvalitetspatent: Derwent World Patents Index® (DWPISM)
Plattform för patentforskning och -analys: Thomson Innovation®
Patentutfärdande myndighet: Derwent Patents Citation Index®
Finansanalytiker: The Thomson Reuters Advanced Analytics for Deal-Making Platform

Thomson Reuters pressmeddelande

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope

Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2014, Ricoh Group had worldwide sales of 2,195 billion yen based on the IFRS accounting standard (approx. 21.3 billion USD).

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se