Ricoh hjälper Vismas cirka 15 000 anslutna Advantage-kunder att digitalisera sin dokumenthantering

Ricoh Sverige, Solna, 21 februari 2017
Visma Advantage fungerar som en inköpsavdelning för cirka 15 000 anslutna företag som via en inköpsportal enkelt kan beställa noga utvalda produkter och tjänster till klart lägre priser än normalt på marknaden. Leverantörspartners måste värdesätta storskaligheten och vara en stor trygg leverantör med bra servicenivå i hela Sverige. Visma Advantage har valt att teckna ett flerårigt avtal med IT-företaget Ricoh gällande multifunktionella produkter för digitalisering och utskrift av dokument.

– Vi har under det senaste året utvärderat vilken leverantör som kunde erbjuda de mest innovativa produkterna i kombination med bästa villkor, där service också finns nära våra kunder rikstäckande, och globalt vid behov. Valet föll på Ricoh, som är en perfekt partner, både gällande kompetens som tillverkare och som leverans-/servicepartner med representation på 35 platser i Sverige, säger Daniel Saldenius, partneransvarig på Visma Advantage.

– Vi ser stora fördelar med Vismas tydliga och effektiva processer som gör att vi kan försörja ett stort antal nya anslutna kunder och vi är stolta över att vi valdes som ny partner i hård konkurrens, säger Emil Rosén, försäljningschef i regionen som samordnar avtalet för Ricoh Sverige AB.

– Att via kontakter och portalen nå ut till alla Visma Advantage-kunder med de senaste MFP-produkterna för digitalisering och utskrift av dokument känns som ett mycket passande projekt för oss säger Henrik Söderberg, som blir projektledare på Ricoh Sverige AB.

De största vinsterna av upplägget i avtalet mellan Ricoh och Visma får de 15 000 anslutna Visma Advantage-kunderna, som enkelt får tillgång till mycket förmånliga villkor med ett långsiktigt samarbete i grunden. Ett naturligt steg är sannolikt att många på sikt väljer att förenkla t.ex. fakturahantering genom skanning direkt till sitt affärssystem.

Läs mer om Ricohs lösningar för digitalisering och dokumenthantering på: www.ricoh.se.

Magnus Idén, Försäljningschef SMB/ KAM, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 39, E-post: magnus.iden@ricoh.se

Daniel Saldenius, Leverantörspartneransvarig, Visma Advantage AB
Tel: 0733-68 32 38 E-post: daniel.saldenius@visma.com

LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab
Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press.

Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se.

| Om Visma Advantage |
Visma Advantage är en del av Visma-koncernen och samförhandlar inköpsavtal för cirka 15 000 företag. Den samlade köpkraften gör det möjligt att förhandla fram ett starkt erbjudande hos en stor mängd olika företag. De företag som är kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom resor, hotell, kontorsmaterial och elektronik.

Vi ser stora fördelar med Vismas tydliga och effektiva processer som gör att vi kan försörja ett stort antal nya anslutna kunder och vi är stolta över att vi valdes som ny partner i hård konkurrens.