Ricoh lanserar ett stort utbud produkter för kommunikationstjänster på ISE 2016

3 februari 2016
IT-företaget Ricoh visar nästa generation interaktiva whiteboards, projektorer och konferenssystem tillsammans med ett stort utbud andra kommunikationsprodukter och tjänster på världens största Audio Video-mässa ISE som går av stapeln 9-12 februari på Amsterdam RAI Exhibition and Convention Centre.

Sedan debuten på mässan förra året har Ricoh fortsatt att utveckla sin expertis och sina erbjudanden inom Communication Services för att tillmötesgå allt hårdare krav från medarbetare på europeiska företag som har kommit långt i digitaliseringsprocessen. Allt fler yrkesmänniskor behöver få tillgång till, och kunna sammanställa och dela information on-demand. Oavsett var de befinner sig. Våra lösningar har tagits fram för att möjliggöra avancerat distans- och gränsöverskridande arbete.

Ricoh ska visualisera sin kommunikationstjänst Connect & Collaborate på mässan. Tjänsten gör det möjligt för företag att samarbeta effektivt inom sin organisation samtidigt som processer effektiviseras för inköp, leverans, hantering och support av deras visuella kommunikationsmiljöer.

Ricohs monter på ISE 2016 kommer att vara nästan dubbelt så stor som förra året. I hall 9, monter B135 i området Unified Communications kommer våra experter att finnas för att visa produktportföljen och helhetslösningarna som ingår i Ricoh Connect & Collaborate. Ricoh kommer att visa innovativ teknik som omfattar nästa generations interaktiva whiteboards, projektorer, videokonferenssystem och helt nya virtuella mottagningssystem.

– Dagens arbetstagare förväntar sig en hel del från sina arbetsgivare, inte minst tillgång till lösningar som kan hantera flexibla och mobila arbetsmönster. En nyligen genomförd undersökning som Ricoh sponsrat visade att hela 73 procent av Generation Z, de som i dag är 19 år eller yngre, tror att deras framtida arbetsgivare kommer att tillgodose deras behov. Vårt utökade produktutbud har utformats för att hjälpa arbetsgivare att uppfylla förväntningarna hos den digitalt mogna och krävande arbetsstyrkan, säger Kristoffer Birkedahl, Business Area Manager, Ricoh Sverige.

Gratis entrébiljett till ISE 2016
Vill du ha en gratis entrébiljett till ISE 2016 (80 € vid köp i kassan) registrerar du dig på www.iseurope.org med hjälp av den exklusiva Ricoh-koden 915577. Du kan också anmäla dig till eventet på www.ricoh-europe.com/ise2016. Välkomna!

Kristoffer Birkedahl, Business Area Manager, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 34 69, kristoffer.birkedahl@ricoh.se

Tel: 08-734 18 68, magnus.christerson@ricoh.se

Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in about 200 countries and regions. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD).

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

Kristoffer Birkedahl, Business Area Manager, Ricoh Sverige.