Ricoh utökar produktportföljen inom diktering och taligenkänning med SpeechLive

Ricoh Sverige AB, Solna, 10 maj 2017
SpeechLive levererar färdigskrivna dokument i realtid. Det är en flexibel molnbaserad lösning från Philips som är enkel att använda och som har mycket hög säkerhet. Det är en tjänst som du ansluter dig till online och som kan användas var du än befinner dig.

Tjänsten ger ständig tillgång till ljud- och textfiler så att flexibla arbetssätt kan nyttjas fullt ut. Arbetsflödet är enkelt och alla typer av grundläggande it-infrastruktur kan användas. Tjänsten köps in som en prenumeration och det finns olika alternativ tillgängligt för att kunna tillmötesgå olika företags behov och storlek, från mindre enskilda firmor till större företag med många anställda.

Ingen specialutrustning krävs. Det går bra att använda en smartphone för att diktera men det finns även specialanpassade diktafoner att tillgå. Oavsett om du använder en diktafon eller en smartphone kan du på ett professionellt sätt spela in, redigera och skicka inspelningar för transkribering direkt från enheten. Arbetsflödet är webbaserat och inga komplicerade programvaror behövs.

– Molntjänsten går att använda tillsammans med alla diktafoner och mobiltelefoner som det går att skapa en ljudfil med. Ljudfilen skickas upp i molnet och efter några sekunder kommer den tillbaks som skriven text. Tekniken för taligenkänning är mycket bättre idag än för bara några år sedan och alla företag och organisationer som skapar textdokument kan ha stor användning för tekniken som skapar både kvalitetsförbättringar och mycket stora tidsvinster, säger Pär Bernström, Speech Manager, Ricoh Sverige.

Ricoh ser stora effektivitetsvinster för många branscher med SpeechLive. Alla dokument­intensiva verksamheter som vårdsektor, advokatkontor, journalister, polis, försäkringsbolag och byggindustri har mycket att vinna på att implementera en lösning för talhantering. Mer information om Ricohs lösningar och värdeerbjudanden anpassade för respektive bransch finns här.

Testa SpeechLive i en månad helt utan kostnad
Kontakta Pär Bernström, kontaktuppgifter nedan, så hjälper han dig eller fyll i kontaktformuläret på bifogad länk: http://www.talhantering.se/speechlive/speechlive-testa-fritt/.

Pär Bernström, Speech Manager, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 18 46, e-post: par.bernstrom@ricoh.se

LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab

| About Ricoh
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2017, Ricoh Group had worldwide sales of 2,028 billion yen (approx. 18.2 billion USD). For further information, please visit: www.ricoh.se.

Molntjänsten går att använda tillsammans med alla diktafoner och mobiltelefoner som det går att skapa en ljudfil med. Ljudfilen skickas upp i molnet och efter några sekunder kommer den tillbaks som skriven text. Tekniken för taligenkänning är mycket bättre idag än för bara några år sedan och alla företag och organisationer som skapar textdokument kan ha stor användning för tekniken som skapar både kvalitetsförbättringar och mycket stora tidsvinster.
Pär Bernström, Speech Manager, Ricoh Sverige.