Ricoh vinner utmärkelsen Projector Innovations Brand of the Year

25 april 2016
Ricoh har fått utmärkelsen Projector Innovations Brand of the YearVAR Middle East Choice of Channel Awards i Dubai. Utmärkelsen uppmärksammar branschbästa inom informations- och kommunikationsteknik i Mellanöstern.

Vinsten visar vilka möjligheter Ricohs projektorer har. Kunder i Europa, Mellanöstern och Afrika har sett hur mångsidiga, användarvänliga och prisvärda de är. Utbudet är brett med allt från skrivbordsenheter till kortskjutande, och lösningarna är perfekta både för spontana och planerade presentationer. Prestandan är allround och enheterna intuitiva vilket är viktigt när många användare ska dela på en och samma enhet. En full uppsättning anslutningsmöjligheter och hjälpsamma anvisningarna på skärmen gör det enkelt även för nybörjare kan hålla en presentation.

Detta är den senaste utmärkelsen i en hel rad för Ricohs Communication Services. Nyligen vann våra kommunikationsprodukter i tre kategorier på ISE 2016 Awards; den mest kreativa ny produkten, det bästa nya mötesrummet, och den bästa nya trådlösa produkten.

Framöver planerar Ricoh att utöka sitt utbud kommunikationstjänster ytterligare. Inom vårt Connect & Collaborate-erbjudande finns förutom en rad kraftfulla projektorer även videokonferenslösningar, innovativa mötesrum och lösningar för digital skyltning. Ricoh kommer även fortsättningsvis att arbeta tillsammans med kund för att skapa specifika lösningar som driver arbetsplatsinnovation.

– På Ricoh är vi stolta över att kunna erbjuda våra kunder kontinuerlig innovation som gör att de kan utvecklas i den digitala tidsåldern. Våra branschledande verktyg för visuell kommunikation och samarbete gör det möjligt för agila företag och organisationer att hantera de krav som flexibel extern och intern kommunikation ställer idag, säger Kristoffer Birkedahl, Business Area Manager Communication Services, Ricoh Sverige AB.

Tel: 08-734 34 69, E-post: kristoffer.birkedahl@ricoh.se

Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in over 190 countries. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se

På Ricoh är vi stolta över att kunna erbjuda våra kunder kontinuerlig innovation som gör att de kan utvecklas i den digitala tidsåldern. Våra branschledande verktyg för visuell kommunikation och samarbete gör det möjligt för agila företag och organisationer att hantera de krav som flexibel extern och intern kommunikation ställer idag.