Säljstart för Riksbyggens seniorbostäder i Mölndals Innerstad

Riksbyggen startar nu försäljningen av 50 seniorbostäder i Brf Bonum Rosenrot i Mölndals Innerstad. Brf Bonum Rosenrot är först ut av tre bostadsrättföreningar och sammanlagt 145 nya bostäder som Riksbyggen planerar att bygga ovanpå den nya Gallerian i Mölndals Innerstad.

Mölndals Centrum är snart ett minne blott. Istället välkomnar vi nya Mölndals Innerstad. Här sjuder stadsutvecklingen av liv. Boplatser, handel, arbetsplatser, kollektivtrafik, p-platser och service utvecklas sida vad sida och samutnyttjas. Resultatet kommer bli en stadskärna som lever dygnet runt.

– Utvecklingen av hela Mölndals Innerstad är ett mycket spännande projekt där Riksbyggen kommer att uppföra tre koncept med olika typer av attraktiva och hållbara boenden för att tillgodose olika målgruppers behov, säger Michael Ekberg, regionchef på Riksbyggen.

– Efter många år av planering börjar vi nu ta steg för steg framåt i skapandet av Mölndals Innerstad. Det är glädjande att Riksbyggen kommer att kunna erbjuda flera olika boendealternativ i sin byggnation. Det är summan av alla delar som skapar en levande helhet, säger Marie Östh Karlsson, kommunstyrelsens ordförande i Mölndals stad.

Följande tre bostadsrättföreningar planerar Riksbyggen att uppföra i Mölndals Innerstad:

• Brf Bonum Rosenrot – 50 seniorbostäder, inflyttning under kvartal 4 2018.
  • Brf Grandalia – 69 lägenheter storlekarna 1,5-4 rum och kök, inflyttning under kvartal 1 2019. Preliminär säljstart i februari 2017.
  • Brf Tigeröga – 26 lägenheter enligt Riksbyggen StegEtt-koncept. Mindre men effektivt planerade lägenheter. Preliminär säljstart i slutet av 2017.

Bonum är Riksbyggens koncept för seniorbostäder och vänder sig till hushåll där minst en person har fyllt 55 år. Bostadsrättsföreningens medlemmar får tillgång till individuellt anpassade tjänster. För den som behöver hjälp med något finns en Bonumvärd till hands och som kan hjälpa till med allt från att byta lampa till att gå ut med hunden om man är sjuk.

– Det finns ett stort behov av fler seniorbostäder i Mölndal och det känns roligt att vi nu kan starta försäljningen. Läget blir fantastiskt bra då bostäderna kommer att byggas ovanpå den nya Gallerian och intill Knutpunkt Mölndalsbro, säger Anders Sandberg marknadsområdeschef för Riksbyggen i Göteborg.

Försäljningen inleds med en informationsträff på ÅbyTravet den 2 december. Media är varmt välkomna att delta under träffen.

Läs mer om Brf Bonum Rosenrot

Säljstart på ÅbyTravet!

Datum: Fredagen den 2 december 2016
Tid: 12.00 - 14.00
Plats: ÅbyTravet. Vi skyltar från entrén

Anders Sandberg, marknadsområdeschef på Riksbyggen, 070-229 44 80.
Bodil Jönsson, sälj-och marknadsansvarig Riksbyggen Göteborg, 070-585 58 92.