Ny krögare i Riksgränsen!

Report this content

Inför skidsäsongen i Riksgränsen satsar Strömma Fjäll & Aktivitet AB på nya krögare. Det är Patrik Strömsten och Robert Gustavsson, som nu tar sig an mat och dryck på Hotellets bar och restaurang. Båda har ett långt förflutet i Riksgränsen där Patrik sedan tidigare driver den välkända och välrenommerade Meteorologen Ski Lodge. Robert har sedan ett år tillbaka drivit Riksgränsen Hotell & Spa.

I Riksgränsen satsas det för fullt för att kunna erbjuda den bästa skidupplevelsen i Sverige. Pisterna har blivit bredare så att de ska vara mer tillgängliga för familjer och skidåkare på alla nivåer. Gratis pistvisning med skidlärare ingår för alla gäster och besökaren kommer även att mötas av nyrenoverade liftar. På hotellet är rummen nyrenoverade och ombyggda.

Patrik som 2001 blev Svensk Sommeliermästare och har ett långt förflutet i Riksgränsen, liksom även Robert. Som tidigare tävlingsåkare i extrem ski har de båda haft Riksgränsen som bas i drygt 20 år.

- När Strömma Fjäll öppnade Meteorologen Ski Lodge 2005 var det naturligt för oss att erbjuda Patrik möjligheten att driva den nyöppnade enheten som operatör under vårt varumärke, säger Pelle Lindberg, VD Strömma Fjäll & Aktivitet.

- Sedan ett år tillbaka har på samma sätt Robert drivit Riksgränsen Hotell & Spa. Nu när möjligheten gavs så var det lika naturligt att erbjuda både Patrik och Robert ett utökat operatörsskap genom restaurangen och baren på hotellet. Vi vet att de båda har kvalitet, service och gästens upplevelser under fjällvistelsen i fokus, fortsätter Pelle Lindberg.

På hotellet har man fortsatt att renovera lägenheter inför öppningen vintern 2009. Tillsamman med den omfattande renovering som gjordes inför 2008 års säsong är nu huvuddelen av alla rum och lägenheter i toppskick. Metrologen Ski Lodge, som stod klart inför säsongen 2005, fortsätter att servera skidåkarna förstaklassig mat och fantastiskt boende.

— Det känns kul att hela tiden kunna förbättra skidåkning och upplevelsen för våra besökare. Riksgränsen kan erbjuda alla skidintresserade något som är långt utöver det vanliga. Här finns skidåkning, i många fall helt utan liftköer och trängsel i pisterna. Därtill ett bekvämt hotell, nybyggda lägenheter och nu även nya krögare med mat och dryck i toppklass. Och alltihop mitt i den oerhört vackra svenska fjällvärlden. Vi försöker kontinuerligt vidmakthålla och utveckla Riksgränsens position i skidsverige, säger Pelle Lindberg, vd för Strömma Fjäll & Aktivitet.

Riksgränsen slår upp portarna för säsongen den 19 februari.

För bokning och information www.riksgransen.nu

Kontakta

Pelle Lindberg, vd Strömma Fjäll & Aktivitet, 070-694 40 20 pelle.lindberg@stromma.se

Kort fakta om Riksgränsen

Riksgränsen ligger, som namnet avslöjar, mitt på gränsen mellan Sverige och Norge. Här hittar du fantastisk natursnö, varierad skidåkning på alla nivåer och storslagna vidder. Kommunikationerna till Riksgränsen är bra. Direkttåg från södra sverige via norrlandsorterna stannar direkt utanför hotellentrén. Med flyget, via Kiruna, tar det knappt fyra timmar från centrala Stockholm tills du står i backen. Säsongen startar den 19 februari 2009.

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och långfärdsspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. År 2007 omsatte bolaget 112 miljoner kronor och under året tog Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen emot ca 200 000 gäster. Strömma Fjäll & Aktivitet ingår i koncernen Strömma Turism & Sjöfart AB. Mer information finns på www.riksgransen.nu, www.hemavantarnaby.nu, www.stromma.se.