Rikshem emitterar sin första euro-obligation

Rikshem har på onsdagen, 21 juni, emitterat en obligation i euro för första gången. Obligationen, som är på 300 miljoner euro, har en löptid på 7 år och en fast ränta på 1,25 %.

Obligationen emitteras under Rikshems nya EMTN-program som noterades på irländska börsen 30 maj 2017. Syftet med EMTN-programmet är att ytterligare bredda Rikshems finansieringsbas.

Likviden kommer att användas för att återbetala existerande skuld och för att finansiera kommande förvärv och investeringar.

Citibank, Deutsche Bank, Nordea och SEB var rådgivare i transaktionen.

Jacob Bruzelius, finanschef, 010-70 99 386, jacob.bruzelius@rikshem.se

Denna information är sådan information som Rikshem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juni 2017 kl. 20:00 CET.