Rikshem ökar valfriheten för hyresgäster i Malmö & Helsingborg

Hyresgäster hos Rikshem i Helsingborg och Malmö får möjlighet att själva välja sina digitala tjänster från konkurrerande leverantörer när Rikshem installerar en modern lösning för öppet nät i alla sina fastigheter.

Rikshem uppgraderar sina fastigheter i Malmö och Helsingborg. Genom ett öppet nät får Rikshems hyresgäster tillgång till många olika tjänster från konkurrerande leverantörer och kan välja vilken leverantör de köper bredband, tv och telefoni av.

Ett större utbud av digitala tjänster, framtidssäkrade nät och bättre uppkopplade fastigheter är några av fördelarna som uppgraderingen erbjuder.

-Vi vill erbjuda våra kunder en större valfrihet. Med ett öppet nät är vi och våra hyresgäster väl förberedda för den kapacitet som framtidens digitala tjänster kommer att kräva. Kunderna får själva möjlighet att välja vilka tjänster de vill ha samt vilken leverantör de handlar av, säger Christofer Bernebring, regionchef för Södra Sverige på Rikshem.

Installationen av de första 2 000 lägenheterna sker under april. Totalt handlar det om cirka
4 200 lägenheter och 100 lokaler. Samtliga av Rikshems fastigheter i Malmö och Helsingborg planeras vara anslutna till år 2021 och Rikshem har tecknat avtal med Open Universe som blir kommunikationsoperatör.

Christofer Bernebring, Regionchef Södra Sverige, Rikshem: christofer.bernebring@rikshem.se, 010-7099287

Frida Löwengren, Kommunikatör, Rikshem: frida.lowengren@rikshem.se, 072-05073 54