Rikshems kreditbetyg A- bekräftas av S&P Global

Kreditvärderingsinstitutet S&P Global bekräftar i en ny kreditrapport Rikshems kreditbetyg och outlook A-/Stable/A-2.

Kreditvärderingsinstitutet S&P Global bekräftar Rikshems kreditbetyg A-/Stable/A-2 i sin årliga kreditrating av företaget. Dessutom behåller Rikshem högsta möjliga betyg på den nordiska ratingskalan, K-1.

– Rikshem har under 2017 arbetat för en längre ränte- och kapitalbindning och därmed sänkt sin finansiella risk. S&P Global bekräftar i sin kreditrapport att detta bidrar positivt i betygssättningen av företaget, säger Sophia Mattsson-Linnala, vd Rikshem. Företaget bedöms i övrigt ha en stark riskprofil med låg branschrisk, robusta ekonomiska fundamenta och en stark position inom sin nisch i fastighetsmarknaden.

Jacob Bruzelius, finanschef, 010-70 99 386, jacob.bruzelius@rikshem.se