Rikshems studentbostäder till Bostad Luleå

Rikshem har tecknat samarbetsavtal med Bostad Luleå som kommer att förmedla Rikshems studentbostäder på orten. Därmed blir Rikshem det första privata bostadsbolaget i Luleå att förmedla sina studentbostäder via Bostad Luleå.

Från och med februari 2019 kommer Rikshems studentbostäder att förmedlas via Luleås kommunala bostadsförmedling Bostad Luleå.

- Vi är glada över att fortsätta det goda samarbetet med Luleå kommun genom ett samarbetsavtal för studentbostäder. Det gör det enklare för studenterna att kunna söka bostad på ett och samma ställe, säger Anna-Karin Eriksson, regionchef Norra Sverige, Rikshem.

Avtalet gäller Rikshems 150 studentlägenheter och studentrum i Luleå. Förmedling av Rikshems övriga lägenheter i Luleå berörs inte och uthyrning av dessa sker fortsatt genom Rikshems egen bostadskö.

Anna-Karin Eriksson, regionchef Norra Sverige, Rikshem: 010-70 99 322, anna-karin.eriksson@rikshem.se

Jennie Wolmestad, kommunikationschef, Rikshem: 070-687 18 57, jennie.wolmestad@rikshem.se