Pressinbjudan: Lokalekonomidag i Stockholm

Hur beskrivs landsbygden och hur väl stämmer bilden med verkligheten? Vilka trender finns mot att utveckla ekonomin på den svenska landsbygden? Gräsrotsfinansiering och demokratiserad ekonomi – hur fungerar det? Det är några av frågorna som kommer att besvaras av forskare, författare och landsbygdsbor under fördjupningsdagen om lokal ekonomi på Stadsmissionen i Gamla stan den 9 september.

Lokalekonomidagarna är ett forum för kunskap och nätverkande kring lokal ekonomi och kapitalförsörjning som vänder sig till föreningar, företag, forskare, banker, myndigheter och politiker som vill stödja levande lokala ekonomier i hela landet. Efter tolv år på turné runt om i landet kommer konferensen till storstaden för en fördjupad diskussion med personer som jobbar professionellt med landsbygdsutveckling, regional näringslivsutveckling och finansiering.

Se programmet och anmäl dig via hemsidan www.lokalekonomidagarna.se. Journalister går gratis, förutsatt att de fixar lunch själva.

Vad: Lokalekonomidagarna

Var: Stadsmissionen, Stortorget 3, Gamla stan, Stockholm