Hela Sverige blir en kör med Caroline af Ugglas på Riksteaterturné

Folkkära artisten Caroline af Ugglas sprider sånginspiration och glädje och nu får hela Sverige återigen möjlighet att sjunga i Carolines kör när hon ger sig ut på Riksteaterturné med Kör för alla! Turnépremiär 13 februari i Gävle.

Att sjunga i kör är en av våra allra största folkrörelser, mer än 600 000 svenskar gör det. Caroline af Ugglas devis är att alla kan sjunga, även vi som tycker oss sjunga falskt. Och hon om någon borde veta, hon leder Sveriges största kör bestående av 1400 amatörer som sjunger tillsammans varje vecka. Nu är det åter dags för Caroline att sprida sånglädje över hela Sverige, den 13 februari startar Riksteaterturnén – med publiken som kör!

– Att få sjunga är en rättighet. Det är vetenskapligt bevisat att man blir gladare av att sjunga, det går inte att misslyckas, säger Caroline af Ugglas. Receptet på min kaka: sång frigör endorfiner. Man blir glad i dagar efteråt. Och alla kan, bara de vill, med några enkla knep från mig, säger hon.

Kör för alla! har nypremiär 13 februari i Gävle.

Om Kör för alla!
Sjung i kör med Caroline af Ugglas! Som grundare av det internationellt framgångsrika tv-programmet Körslaget och som ledare av Sveriges största kör, bestående av 1400 amatörer som sjunger ihop varje vecka, är folkkära artisten Caroline sedan länge övertygad om att alla kan sjunga. Nu tar Riksteatern hennes körkoncept på turné och er publiken bildar en One Night Only-kör tillsammans. Med sig på scenen har Caroline af Ugglas Heinz Liljedahl, sångtexterna visas på en storbildskärm så att alla kan hänga med. Repertoaren är väl utprovad och vald utifrån Carolines många års erfarenhet som körledare. Caroline är just nu aktuell med en ny singel, Jag är bara människa. Singeln är hennes egen version av (Don’t Let Me Be) Misunderstood, som The Animals fick en stor hit med. Texten är översatt/skriven av Caroline och produktionen står Magnus Frykberg för.

Turnéplan: Gävle, Härnösand, Östersund, Södertälje, Eskilstuna, Köping, Västervik, Nyköping, Avesta, Växjö, Karlskrona, Bromölla

För detaljerad turnéplan se Riksteaterns web.

PR- ansvarig Riksteatern