Kenan Doğulu, Turkiets motsvarighet till Robbie Williams, kommer till Cirkus i Stockholm

För sjätte året i rad anordnar Riksteatern en decemberkonsert med en stor turkisk liveakt. Årets artist Kenan Doğulu är en av Turkiets största popartister med mer än sju miljoner sålda album och miljontals fans runt om i världen. Nu kommer han till Sverige för en exklusiv Riksteaterspelning den 22 december på Cirkus i Stockholm.

Kenan Doğulu har sedan sitt första albumsläpp Yaparım Bilirsin 1993 sålt över sju miljoner album och gjort omfattande turnéer i Turkiet och för sina miljontals fans runt om i världen. Med sin låt Shake It Up, Şekerim, representerade han Turkiet i finalen av Eurovision Song Contest 2007 i Helsingfors där han slutade på fjärdeplats. Med otaliga hitlåtar i bagaget kommer han nu till Sverige för en exklusiv Riksteaterspelning den 22 december 2013 på Cirkus i Stockholm.

- Kenan Doğulu otroligt populär i Turkiet, han en väldigt bra musiker som har musiken i generna, säger Alcin Hafif i Turkisk-Svenska Riksteaterföreningen. Och han är också populär för att han har en sådan värme, han har alltid ett leende på läpparna och han lever inget typsikt rockstjärneliv. Det ska bli så roligt att se honom uppträda i Stockholm, säger hon.

Konserten arrangeras i samarbete med Turkisk-Svenska Riksteaterföreningen.

För mer detaljerad turnéplan se Riksteaterns web.