• Riksteatern/

Magnus Ugglas succéföreställning ”Hallå! Popmusik, kickar å kläder” fortsätter i Stockholm och åker på turné med Riksteatern

Magnus Ugglas monolog Hallå! Popmusik, kickar å kläder har hyllats av en enad kritikerkår. Föreställningen hade premiär den 21 oktober och har spelats för utsålda hus på Teater Galeasen och Orionteatern. Inom kort gästas Dramaten innan föreställningen når Lorensbergsteatern i Göteborg.  Det mycket stora publiktrycket möts med både nya teatrar och en förlängning av spelperioden. Med stor glädje kan vi nu berätta att Magnus Uggla med ensemble fortsätter att spela i Stockholm och åker på turné med Riksteatern.

Biljetterna till turnén och Stockholmsföreställningarna släpps med start den 25 april kl. 9.00.

Den självbiografiska monologen signerad Martin Luuk, baseras på Magnus Ugglas liv och karriär med fokus på hur allt en gång började, varvat med musiken från samma period.

För manus står Martin Luuk, författare och medlem av Killinggänget, nu senast uppmärksammad för teaterföreställningen Får man göra slut med sitt syskon?

Föreställningen är regisserad av Sunil Munshi, erkänd och aktuell som regissör och scenograf för succéföreställningen Diktatorsfruar på Uppsala Stadsteater.

Recensioner i urval:

DN - "årets show"

Svenska Dagbladet - ”Mycket bättre kan det inte bli”

Aftonbladet - ”Uggla är lysande som sig själv"

SR P1 Kulturnytt - "En njutning”

Datum

Datum, spelplatser och biljetter finns på ticketmaster.se och riksteatern.se/uggla

Riksteatern: riksteatern.se/uggla

Vasateatern: vasateatern.se

Skandiascenen: cirkus.se/skandiascenen

Lorensbergsteatern: lorensbergsteatern.se

Biljetter

Biljetterna släpps med start måndag den 25 april kl 09.00.

Biljetterna säljs via www.LiveNation.se,
 www.Ticketmaster.se, www.riksteatern.se/uggla samt Ticketmaster-ombud