Skandinaviska musiklegender på Riksteaterturné

Danska rockdrottningen Sanne Salomonsen och musikernas favoritmusiker Mats Ronander bjuder i vår på en energifylld helkväll tillsammans med musikern Benneth Fagerlund. Hits, humor och personliga anekdoter utlovas i denna föreställning som åker på Riksteaterturné med start i Enköping 1 mars.

Den jeg elsker, Kött och blod, Gör mig lycklig nu… Många är de välkända låtar som artisterna Salomonsen, Ronander och Fagerlund har gett oss genom åren. I mars åker de på en Riksteaterturné där de tillsammans kommer att uppträda, det blir berättelser och musik från fyra händelserika decennier på och bakom scenen. Både från Sannes och Mats respektive solokarriärer och dessutom från Mats Ronanders arbeten med artister som ABBA, Ted Gärdestad, Ulf Lundell och Eric Clapton.

Det blir en underbar turnévår!, säger Mats Ronander. Scenerna runt om i landet kommer att brinna av närhet, kärlek och musikaliska äventyr, säger han.

Benneth Fagerlund:

– Sanne och Mats är artister i världsklass, riktigt gedigna, säger han. Sanne har en unik ställning som sångerska och Mats har ett helt eget språk när han sjunger och spelar, de är fantastiska, fortsätter Fagerlund.

Sanne Salomonsen är just nu aktuell i Melodifestivalen på SVT och Benneth Fagerlund har tidigare har varit musikaliskt ansvarig för Riksteaterns succéföreställningar med bland andra Lill-Babs, Lasse Berghagen och Ronny Eriksson.

Medverkande: Sanne Salomonsen, Mats Ronander och Benneth Fagerlund

Turnéplan:
Enköping, Nyköping, Motala, Falköping, Jönköping, Karlskrona, Ängelholm, Kristianstad, Hässleholm, Kalmar, Skövde, Söderhamn, Ljusdal, Kiruna, Jokkmokk, Boden, Arvidsjaur, Lycksele, Skellefteå, Nordmaling, Arboga, Borlänge, Vansbro, Avesta, Surahammar, Säffle, Uddevalla, Kungälv, Tidaholm, Varberg, Skillingaryd, Mönsterås, Ystad, Eskilstuna, Tumba, Södertälje, Finspång, Östersund, Örnsköldsvik

För mer detaljerad turnéplan se Riksteaterns web.