Kulturen utreds vidare

Report this content

Det blir fler utredningar, avslöjar kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth i en intervju med Riksutställningars omvärldsredaktion Spana.

− Utredarna skriver själva att vissa frågor behöver följas upp och det har ju vi också kunnat konstatera. Allt är inte färdigutrett och uppdraget blev större än de kanske hade väntat sig, säger kulturministern, som också avslöjar att hon berättar att hon vill se en intensivare samverkan mellan statliga kulturinstitutioner och det så kallade civilsamhället, intresseföreningar, folkbildningsorganisationer med mera. Det kan innebära att statliga institutioner får i uppdrag att öka sin samverkan med såväl civilsamhälle som företag genom regleringsbreven − och det redan till år 2010, säger Lena Adelsohn Liljeroth. Läs hela intervjun på www.riksutstallningar.se/spana Följ http://www.regeringen.se/sb/d/8444 för pressbild på Lena Adelsohn Liljeroth. Spana! är Riksutställningars omvärldsredaktion. Vad är på gång inom utställningsmediet? Spana håller koll på omvärlden! Spana intervjuar spännande personer, letar efter ny teknik och belyser intressanta frågeställningar. Redaktionen samarbetar med korrespondenter från olika utkikspunkter i världen. Riksutställningar är en statlig myndighet med kulturpolitiskt uppdrag att producera och turnera vandringsutställningar samt att förmedla kunskap om utställningsmediet.