Premiär för Söderbytardagarna i Ringen

Alla har vi saker hemma som vi antingen tröttnat på eller inte längre har någon nytta av. Söderbytardagarna, som anordnas i Ringen Centrum i helgen, skapar nya möjligheter för kläder och prylar att få ny användning. Tanken är att få Södermalmsborna att byta grejer med varandra, allt från kläder, inredning och leksaker.

– Det är första gången vi anordnar bytardagar, vilket känns helt rätt i tiden. Det är något som ger konkret miljönytta samtidigt som den är en rolig, social och helt gratis aktivitet för våra besökare, säger Anna Jakobsson, marknadsansvarig i Ringen centrum.

Söderbytardagarna håller till i lokalen i hörnet av Götgatan och Dalslandsgatan. Här kan alla som vill byta de in kläder, möbler och prylar de tröttnat på. Man får lämna in max fem saker per dag och får då värdebevis som får bytas mot fem nya saker. Allt som inte byts skänks till Stockholms Stadsmission.

– Utöver bytardagarna så kommer våra butiker under helgen att ha extra fina erbjudanden som komplement då man kanske inte hittar just det man är ute efter på bytesmarknaden, fortsätter Anna Jakobsson, marknadsansvarig i Ringen centrum.

Programledaren och vintageälskaren Elsa Billgren kommer att närvara på Söderbytardagarna och bland annat styla en provdocka med några av de favoritplagg hon hittar på plats.

Om Söderbytardagarna:
Söderbytardagarna är en bytesmarknad som håller till i Ringen i hörnet av Götgatan och Dalslandsgatan lördag 26/5 kl. 10.00-18.00 och söndag 27/5 kl. 11.00-18.00. Besökare får lämna in max fem saker per dag och får då värdebevis som får bytas mot fem andra saker. Allt som inte byts skänks till Stockholms Stadsmission.

Marcus Hallberg
PR & Information