Sayan Isaksson smygöppnar nytt kök i Teatern

Idag öppnar ett nytt kök i Teatern i Ringen centrum. Skanstulls matscen kan från och med idag även räkna in köket NU. Teaterns matgäster kommer med NU få chans att uppleva samtida och innovativa smaker från bland annat Japan, Hong Kong och Korea. Bakom NU står den flerfaldigt prisade kocken Sayan Isaksson.

Matscenen Teatern i Skanstull fortsätter att utvecklas som en självklar plats för mat, dryck och umgänge.

– Sayan Isakssons personliga och vällagade tolkning av det asiatiska köket är ett perfekt tillskott. Att kunna presentera honom som en del av Teatern känns fantastiskt och med NU får vi in ännu fler spännande smaker. Vi ser fram emot att återkomma med mer information i januari, säger Anders Salomonsson, centrumchef på Ringen centrum.

NU smygöppnar idag men lanseras fullt ut i januari. Med NU tolkar och utmanar Sayan Isaksson välkända snabbmats-ikoner och skapar mat som är finger-licking good men samtidigt grym för hälsan.

Sayan som återkommer med mer information i samband med den kommande lanseringen hälsar ändå till Teaterns besökare:

– Jag ser fram emot den här formen av sammanhang där vällagad, urban och samtida mat i en snabb servering är i fokus. Det blir ett nytt sätt för mig att arbeta vilket ger energi och är spännande, säger Sayan Isaksson.

Sayan Isaksson
Gör också: Esperanto, Imouto, Shibumi och Råkoll
Har gjort: Råkultur, Nobel 2015 och 2016
Utmärkelser i urval :
- OS-guld Erfurt  2004 (kocklandslaget)
- Håller två stjärnor i Guide Michelin. Esperanto sedan 2007 och Imouto sedan 2017.
- Kockarnas Kock 2014
- Gastronomiska akademiens guldmedalj 2014

Kort fakta om Teatern:

• Teaterns senaste tillskott är smakrika och samtida asiatiska matupplevelser från Sayan Isakssons NU .
  • Teatern består av nio olika kök och ett patisserie. En nyskapande matscen med ett brett utbud. Flera av Sveriges främsta kockar och en hyllad konditor serverar något för alla smaker.
  • AMF Fastigheter äger, utvecklar och förvaltar Ringen. AMF Fastigheter har utvecklat konceptet i samarbete med matentreprenören Ricard Constantinou.

För mer information, vänligen kontakta:
Marcus Hallberg, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: marcus.hallberg@amffastigheter.se