Succé för Söderbytardagarna i Ringen: förlängs ytterligare en helg

I helgen var det premiär för Söderbytardagarna i Ringen centrum. Idén med Söderbytardagarna är att få Södermalmsborna att byta grejer med varandra. Alltifrån elektriska slipshängare, Levi’s 501-jeans till en blommig rokokofåtölj och Ray Ban-glasögon från 70-talet bytte ägare under helgen. Med fler än 2000 genomförda byten blev Söderbytardagarna en succé och förlängs med en ytterligare helg.

– Det är jättekul att så många kom och bytte prylar med varandra! Eftersom vi fortfarande har kvar så många fina saker kommer vi att hålla Söderbytardagarna även nästa helg. Har man värdebevis från förra helgen kan man såklart använda dem i helgen, säger Anna Jakobsson, marknadsansvarig i Ringen centrum.

På Söderbytardagarna kan alla som vill byta in kläder, möbler och prylar de tröttnat på. Man får lämna in max fem saker per dag och får då värdebevis som får bytas mot fem nya saker. Allt som inte byts skänks till Stockholms Stadsmission.

– Vi har märkt att allt fler inte bara vill slita och slänga utan ge sina ägodelar ett längre liv. Jag tror inte att jag är ensam om att ha kläder, böcker och prylar som jag tycker om men inte längre använder. Söderbytardagarna är en möjlighet att ge dessa saker ett nytt hem och samtidigt hitta nya favoriter som kanske inte längre finns i butikshyllorna. Det är bra både för miljön och för förråden, fortsätter Anna Jakobsson, marknadsansvarig i Ringen centrum.

Söderbytardagarna är en bytesmarknad som håller till i Ringen centrum på Götgatan 98, i hörnet av Götgatan och Dalslandsgatan lördag 2/6 kl. 10.00-18.00 och söndag 3/6 kl. 11.00-18.00. Utöver Söderbytardagarna delar Ringens butiker ut extra fina erbjudanden.

Marcus Hallberg
PR & Information