Sveriges första KappAhl Kids öppnar i Ringen centrum

Den 28 februari öppnar modekedjan KappAhl ett helt nytt butikskoncept i Ringen centrum. Bolagets nya fristående barnbutik KappAhl Kids kommer att erbjuda hela KappAhls barnsortiment.

KappAhl Kids är bolagets andra fristående butikskoncept, Newbie som erbjuder plagg till baby och barn var det första. Kidsbutiken kommer erbjuda hela KappAhls barnsortiment, inklusive Newbie, i storlekarna 44-170.

• Vi är väldigt stolta över att Sveriges första KappAhl Kids öppnar i Ringen centrum. Många föräldrar bor, arbetar och rör sig runt Skanstull och besöker Ringen centrum och Teatern. Då är det väldigt glädjande att kunna erbjuda dem en ny och spännande butiksupplevelse, säger Per Helgesson, marknadsområdeschef AMF Fastigheter.

Plaggen är framtagna av KappAhls designers för att användas om och om igen, tills det är dags för dem att bli någon annans favoriter. Idag är 80 procent av sortimentet hållbarhetsmärkt, en andel som kommer att öka över tid.

• KappAhls barnsortiment är uppskattat och står för en ökande del av vår försäljning. Med KappAhl Kids prövar vi nya vägar att göra det ännu mer tillgängligt, säger Peter Andersson, finansdirektör och tillförordnad vd för KappAhl.

KappAhl Kids ersätter Newbies pop-up butik i Ringen centrum.

För mer information, kontakta:
Marcus Hallberg, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: marcus.hallberg@amffastigheter.se
Tel: +46 8 696 31 13

Citat

Per Helgesson, marknadsområdeschef AMF Fastigheter.
KappAhls barnsortiment är uppskattat och står för en ökande del av vår försäljning. Med KappAhl Kids prövar vi nya vägar att göra det ännu mer tillgängligt.
Peter Andersson, finansdirektör och tillförordnad vd för KappAhl.