Beslut vid extra bolagsstämma i Ripasso Energy AB

Vid extra bolagsstämma i Ripasso Energy AB (publ) idag fattades följande beslut.

Bolagsstämman beslutade om att genomföra en emission av konvertibler med företrädesrätt för bolagets aktieägare i enlighet med styrelsens förslag, vilket i huvudsak inkluderar följande villkor:

• Konvertibellånets nominella belopp är högst 79 505 021 kronor fördelat på högst 79 505 021 konvertibler.
  • Emissionen ska ske med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare. Varje aktieägare erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) aktie. En (1) teckningsrätt berättigar till teckning av en (1) konvertibel. Avstämningsdagen hos Euroclear Sweden AB för deltagande i emissionen är den 7 februari 2019.
  • Teckningsperioden är från och med 11 februari till och med den 26 februari 2019.
  • Varje konvertibel har ett nominellt belopp om 1,00 kronor, vilket också är teckningskursen per konvertibel.
  • Konvertiblerna har en löptid om två år, med en ränta om 10 procent per år. Räntan ska betalas ut kvartalsvis i efterskott.
  • Konvertibelinnehavarna har rätt att begära konvertering från och med den 1 januari 2021 fram till och med den 15 februari 2021. Konvertibelinnehavarna har dock rätt till förtida konvertering för det fall Bolagets aktier noteras på en reglerad marknad.
  • Konverteringskursen är 10 kronor per aktie vid begäran om konvertering från konvertibelinnehavarnas sida, vilket innebär att Bolagets aktiekapital kan komma att öka med högst 79 505,02 kronor och antalet aktier i Bolaget kan komma att öka med högst 7 950 502 aktier. Vid full konvertering motsvarar det en utspädning på omkring 9,1 procent.
  • Bolaget har rätt att begära konvertering från och med den 16 februari 2021 till och med den 24 februari 2021. Konverteringskursen är 2 kronor per aktie vid begäran om konvertering från Bolagets sida.

Ytterligare information om emissionen kommer att ingå i det prospekt som kommer att offentliggöras på eller omkring den 6 februari 2019.

Sven Ljungberg, Kommunikationschef Ripasso Energy AB,  ir@ripassoenergy.com.