Ripasso Energy AB (publ): 3e kvartalet 2018

Miljöteknikföretaget Ripasso Energy AB publicerar idag sin kvartalsrapport för 3e kvartalet 2018.

Det svenska miljöteknikföretaget Ripasso Energy AB publicerar idag halvårsrapport för perioden 2018-07-01 – 2018-09-30. Rapporten finns i sin helhet tillgänglig på företagets hemsida för nedladdning. Bland väsentliga händelser under perioden märks:

• Ripasso Energy AB ombads av ferrokromproducenten Glencore att inkomma med detaljerat förslag för installation av 72 stycken PWR BLOK 400-F på två produktionsanläggningar för ferrokrom i Sydafrika. Bolaget inledde även marknadsföring av PWR BLOK för användning av syntetgas och lågkvalitativ LPG i Sydafrika.
  • Mot bakgrund av utvecklingen i Sydafrika beslutade Ripasso Energys styrelse att inleda förberedelser av notering på reglerad marknad.  Bolagets bedömning är att man står inför en kraftig tillväxt och vill göra det möjligt för en bredare och mer institutionell skara investerare att bli ägare i bolaget. Val av marknadsplats kommer göras Q1 2019 och avsikten är att notering skall kunna ske Q3 2019.
  • Ripasso Energy AB beslutade att tillsvidare senarelägga leveransen av tre hybridiserande stirlingmotorer till en solanläggning i Italien. Bakgrunden till beslutet är ett fortsatt ökat intresse för företagets produkt PWR BLOK 400-F.
  • För att förstärkta styrelsen inför notering på reglerad marknad valdes Gunilla Spongh in som ledamot i bolagets styrelse vid en extra bolagsstämma den 13 september. Gunilla Spongh, tidigare finansdirektör (CFO) på bland annat Preem AB, Mekonomen AB och Cashguard AB, är förnärvarande styrelseledamot i Pierce AB, Momentum group AB (publ) och AQ group AB (publ) som båda är listade på Nasdaq Stockholm, samt som styrelseledamot i statligt ägda Infranord AB

Gunnar Larsson, VD, ir@ripassoenergy.com

Denna information är sådan information som Ripasso Energy är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 oktober kl. 08.45 CET.