Stämmokommuniké – Ripasso Energy

Vid Ripasso Energys årsstämma den 27 april fattades nedan angivna beslut. Samtliga beslut beskrivs i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.ripassoenergy.com.

• Fastställelse av resultat- och balansräkning för 2016

• Resultatdisposition i enlighet med styrelsens förslag, innebärande att ingen vinstutdelning lämnas för räkenskapsåret 2016 och att disponibla vinstmedel balanseras i ny räkning

• Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet

• Ett årligt styrelsearvode till styrelseledamöterna Johan Ekesiöö och Ulf Gundemark om 200 000 kr vardera

• Arvode till revisor enligt löpande räkning

• Omval av styrelseledamöterna Sven Sahle, Johan Ekesiöö, Ulf Gundemark och Andreas Ahlström

• Omval av Sven Sahle till styrelseordförande

• Omval av KPMG AB som revisor; auktoriserade revisorn Eva Melzig fortsätter som huvudansvarig revisor

• Beslut om inrättande av valberedning och instruktioner för valberedning

• Beslut att bemyndiga styrelsen att inom ramen för bolagsordningen, vid ett eller flera tillfällen, för tiden intill nästa årsstämma besluta om nyemission av aktier, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna. Sådant emissionsbeslut ska kunna fattas med bestämmelse om apport, kvittning eller kontant betalning. Emission med stöd av bemyndigandet ska medföra en maximal ökning av aktiekapitalet med 30 procent.

Ripasso Energy AB (publ)
Göteborg i april 2017
Styrelsen

För ytterligare information med anledning av detta pressmeddelande, vänligen kontakta Ripasso Energys Vd och grundare Gunnar Larsson, e-post: ir@ripassoenergy.com. För ytterligare information om bolaget, besök www.ripassoenergy.com. På hemsidan finns också möjlighet att prenumerera på bolagets nyhetsbrev.

Denna information är sådan information som Ripasso Energy är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2017 kl. 16.00 CET.