Stämmokommuniké – Ripasso Energy

Vid Ripasso Energys extra bolagsstämma den 7 september 2017 fattades nedan angivna beslut. Beslutet beskrivs i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.ripassoenergy.com.

• Beslut om emission av högst 61 157 709 konvertibla skuldförbindelser med företrädesrätt för bolagets befintliga aktieägare

Ripasso Energy avser att upprätta ett prospekt med anledning av emissionen som är föremål för godkännande av Finansinspektionen. Prospektet kommer att offentliggöras genom pressmeddelande innan teckningsperioden inleds och kommer att tillhandahållas på bolagets och Finansinspektionens hemsidor.

Teckningsperioden löper från och med den 6 november 2017 till och med den 24 november 2017. Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter är den 2 november 2017.

Ripasso Energy AB (publ)

Stockholm i september 2017

Styrelsen

För ytterligare information med anledning av detta pressmeddelande, vänligen kontakta Ripasso Energys Vd och grundare Gunnar Larsson, e-post: ir@ripassoenergy.com. För ytterligare information om bolaget, besök https://ripassoenergy.com/. På hemsidan finns också möjlighet att prenumerera på bolagets nyhetsbrev.

Denna information är sådan information som Ripasso Energy är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 september 2017 kl. 12.00 CET.