Anna Book är den andra artisten i NetOnNet:s kampanj ”Lager than life”

Nu kommer det andra framförandet i NetOnNets kampanj ”Lager than life”, som startades med Dr. Alban tidigare i sommar. I dag premiärvisas Anna Books framförande, där hon kuppar inför Dr. Alban och Hasse Andersson och istället framför en annan välbekant klassiker.

Förra året lanserade NetOnNet musikvideon ”Lager than life” med Backstreet Boys. Låten var en omgjord version av Backstreet Boys världshit ”Larger than life” – där larger byts ut mot lager.

Som en fortsättning på förra årets succé låter NetOnNet svenska artister göra sina egna tolkningar av ”Lager than life” inför Backstreet Boys-medlemmen Brian Littrell. Nu när det är Anna Books tur, kuppar hon inför de andra deltagarna och gör en minst sagt egen version av en välbekant gammal klassiker.

– Tanken med kampanjen är att visualisera konceptet ”Direkt från lagerhyllan”. Det är roligt att kunna göra detta i samarbete med artister som det svenska folket kan känna igen och vars tolkningar påvisar olika nyanser av ”Lager than life”. Med Anna Books framträdande vill vi tillföra något oväntat och skapa ett innehåll med lite självdistans som vi hoppas att våra kunder kan uppskatta, säger Jonas Järrenfors, marknadsdirektör på NetOnNet.

Dr. Alban, Anna Book och Hasse ”Kvinnaböske” Andersson
Dr. Alban var först ut med sin tolkning som släpptes i juni. De olika kampanjfilmerna har redan visats över 4,7 miljoner gånger i olika sociala medier. Utöver Anna Book släpper även Hasse ”Kvinnaböske” Andersson en egen version under hösten.

Se Anna Books video här: https://www.youtube.com/watch?v=8ynqmJScvok
Se Dr. Albans version av låten här: https://www.youtube.com/watch?v=vhPc6LdKtLs
Se Backstreet Boys originalversion här: https://www.youtube.com/watch?v=VVAfUNE9u30

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Järrenfors, marknadsdirektör NetOnNet
Mobil 0709-55 97 55, jonas.jarrenfors@netonnet.com

NetOnNet – Direkt från lagerhyllan
Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer, mobiltelefoner och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra 15 Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.