Best Western Hotels & Resorts overtager Sweden Hotels – udgør nu Sveriges største hotelkæde

Best Western Hotels & Resorts har erhvervet sig den svenske hotelkæde Sweden Hotels. Motivet er at styrke kædernes konkurrenceevne og skabe bedre betingelser for at være på forkant med udviklingen ift. distribution, digitalisering, kunderelationer og indkøb. Sammenlagt vil kæderne kunne tilbyde et netværk af 138 hoteller i Sverige og i alt 180 hoteller i Skandinavien.

BWHR* og Sweden Hotels deler samme vision om via samarbejde at gøre privatejede og individuelle hoteller mere fremgangsrige samt at tilbyde et personligt og lokalt alternativ. Med denne sammenlægning vil Sweden Hotels få tilgang til BWHR moderne digitale platform, globale distributionssystemer og loyalitetsprogrammer.

- ”Det føles fantastisk at gå sammen med BWHR. Med denne sammenlægning vil vi nu være i stand til at hjælpe hotellerne endnu bedre på områder som distribution, markedsføring, indkøb og salg”, siger Jenny Bänsch Larsson, bestyrelsesformand for Sweden Hotels.

- ”At overtage Sweden Hotels er en strategisk vigtig beslutning og en naturlig udvikling for os”, siger Johan Kukacka, CEO for BWHR i Skandinavien. Han tilføjer: ”Som Sveriges største hotelkæde kan vi skabe gode forudsætninger for at udvikle kæden i fremtiden og levere endnu stærkere resultater for vores hoteller”.

For mere information kontakt:
Johan Kukacka, CEO
Best Western Hotels & Resorts, Skandinavien