Libratone offentliggör serie av certifierade hörlurar för Google Pixel 2

Nya Q Adapt In-Ear USB-C och On-Ear MfG görs för Googles senaste mobilenheter. Efter gårdagens lanseringsmeddelande av Googles nya telefoner Pixel 2, Pixel 2 XL samt Pixelbook, meddelar Libratone idag att en ny serie Googlecertifierade Q Adapt In-Ear USB-C och On-Ear MfG hörlurar designas för de senaste Google hårdvaruenheterna.

Framtagen speciellt för Google Pixel 2, innehåller den nya Q Adapt-serien två modeller: In-Ear USB-C-drivna hörlurar och trådlösa On-Ear MfG hörlurar. Förutom att leverera enastående ljudkvalitet, erbjuder båda versionerna Libratones justerbara brusreduceringsfunktion (ANC) CityMix, som låter användare ställa in ljudet efter vilken miljö de befinner sig i vilket möjliggör för dem att välja hur mycket av omvärlden de vill släppa in.

“Vi är stolta över att bli utvalda av ett av världens största varumärken för deras ’made for Google’ program” säger Simon Peschcke-Køedt, VP Global Marketing på Libratone. “Det är kul att få ett sådant godkännande för våra produkter. Vi kom in på hörlursmarknaden förra året med vår prisvinnande Q Adapt In-Ear- och On-Ear-serie som kombinerar Libratones vackra danska design med den allra senaste brusreduceringstekniken. Vi är glada att Googleanvändare nu kommer kunna dra nytta av Q Adapts högkvalitativa ljudupplevelse på sina nya Pixelenheter”.

Q Adapt serie för Google Pixel 2, Google Pixel 2 XL och Pixelbook
Hörlurarna Q Adapt On-Ear MfG parkopplas automatiskt med nya Google Pixel 2 genom “fast pairing”-funktionen samt genom sömlös koppling med Bluetooth så fort enheterna är nära varandra. Med balanserad ergonomisk passform och lätt vikt designad för att användas hela dagen, har hörlurarna ett lättanvänt touch-gränssnitt där CityMix™, volym, uppspelning, telefonsamtal och “Hush”-funktionen kan kontrolleras. Dessutom är de utrustade med användningssensorer som stänger av CityMix™ och musiken när användaren tar av sig hörlurarna. Bluetooth +1 trådlös parkoppling möjliggör för två användare att dela musik från en enhet, och hörlurarna erbjuder 20 timmars batteritid.

Ergonomiskt utformade och svettsäkra sitter Q Adapt In-Ear USB-C bekvämt, vilket låter användaren lyssna på musik länge – även när de tränar. Ytterligare funktioner inkluderar musikuppspelningskontroll och brusreducering när man tar emot telefonsamtal.

Båda modellerna kommer i färgerna cloudy white och stormy black och kommer att finnas tillgängliga från den 19e oktober i USA och den första november i Europa i Google-butiken och hos utvalda återförsäljare. Q Adapt In-Ear USB-C har ett pris på €149 och Q Adapt On-Ear MfG kostar €249.

Libratones nya hörlursserie kommer att bära Google “made for”-märkning, vilket indikerar att serien har designats av Libratone för användning med Google Pixel 2 och har certifierats för att möta Googles kompabilitetsstandard.

För mer information, vänligen kontakta:
Amina Korlat, presskontakt Libratone i Sverige
070-846 84 76, amina@rippler.se

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget grundades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare genom att flytta ut högtalarna från hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse.

Pressmaterial: www.libratone.com/press
Hemsida: http://www.libratone.com/