OKQ8 lanserar nytt förmånligt lån

OKQ8 stärker sitt erbjudande ytterligare genom att lansera ett förmånligt mobilitetslån. OKQ8 Lån är anpassat för alla som vill låna pengar till att byta eller köpa ett nytt fordon. Det går att låna mellan 20 000 – 250 000 kronor och ansökan görs enkelt via hemsidan med BankID.

OKQ8 Lån är en förmånlig produkt för alla som önskar att köpa ett nytt fordon eller byta och låna upp till mellanskillnaden. OKQ8 Lån är ett så kallat blancolån, d v s ett lån utan säkerhet, och är helt utan start- och uppläggningsavgifter. Ansökan om lånet görs enkelt via www.okq8.se/  med BankID. Låntagaren får svar på sin ansökan direkt.

– Vi är mycket stolta över att lansera en ny förmånlig produkt för människor i rörelse som kopplar an till och stärker vår kärnverksamhet. OKQ8 Lån är ett attraktivt val för de som önskar låna pengar till köp av fordon, säger Jonas Öhman, Product Manager OKQ8 Bank.

För att ansöka om OKQ8 Lån behöver den sökande ha fyllt 20 år och varit folkbokförd i Sverige i  tre år. Sökanden måste ha en årsinkomst om minst 125 000 kronor och vara utan betalningsanmärkningar. OKQ8 Lån har rörlig ränta som sätts individuellt för varje sökande. Räntan ligger i dagsläget mellan 4,89 – 6,69 procent.  Alla nya lånekunder får även en tankning värd 500 kronor hos OKQ8.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Öhman, Product Manager, OKQ8 Bank
08-506 806 46, jonas.ohman@okq8.se

Alexandra William-Olsson, Head of Communication, OKQ8 Scandinavia
08-506 804 00, alexandra.william-olsson@okq8.se

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se .