Öppet Hus­: Stockholm Waterfront Congress Center bjuder in alla stockholmare. Utforska Stockholms nyaste och mest spektakulära mötesplats

Lördag den 16 april slår nya Stockholm Waterfront Congress Center upp portarna för allmänheten och bjuder in till Öppet Hus. Under dagen kommer besökare bjudas på guidade turer med arkitekterna bakom den omtalade byggnaden, konstutställning, utlottningar, och ett uppbyggt lekland från Playmobil med aktiviteter för de yngre besökarna.

Tid: Lördag den 16 april mellan kl 11:00-15:00
Plats: Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4
(via Klarabergsviadukten 61)

Aktiviteter under dagen:

• Guidade turer i den drygt 19 000 kvm stora byggnaden med arkitekterna bakom Stockholm Waterfront Congress Centre, Hans Forsmark och Bengt Svensson från arkitektkontoret White
  • Konstnärerna Thomas Muller och Agnetha Sjögren bjuder på temautställningen ”Barndomsminnen”. Agnetha Sjögren visar sina internationellt uppmärksammade hundskulpturer, bland annat Travelling Dog, Rioja, och Doggy Bag. Thomas Mullers verk beskrivs som ”barnsligt och logiskt med blytung estetik”
  • Lotteri med fina priser till förmån för World Childhood Foundations arbete för utsatta barn
  • Testa att åka Segway PT (personal transporter)

Aktiviteter för de minsta:

• Lekland med leksaker från Playmobil där barnen också får träda in i rollen av sin favorit Playmobilfigur: agent, riddare, brandman eller djurdoktor
  • Playmobil- värld för yngre barn, 1,5 år och uppåt med leksaker från Playmobil 1.2.3
  • Tävling där barnen får leta efter gömda Playmobil-figurer i kongressanläggningen och vinna fina priser
  • Hoppborg
  • Bilbana med radiostyrda bilar från Hertz

-          Vi är mycket glada över att vi nu äntligen kan visa upp Stockholm Waterfront Congress Centre för alla stockholmare. Kongressanläggningen är byggd för att både ge glädje åt Stockholms invånare med lokala evenemang som till att locka internationella gäster, säger Sam Holberg, vd för Stockholm Waterfront Congress Centre.

Varmt välkomna!

För mer information om:
För mer information om Stockholm Waterfront Congress Centre
www.stockholmwaterfront.com

För mer information vänlig kontakta:
Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication
+47 9488 1861, Angelica.Montez@Rezidor.com

En del av Rezidor Hotel Group
Stockholm Waterfront Congress Centre och Radisson Blu Waterfront Hotel är en del av Rezidor Hotel Group, ett av världens snabbast växande hotellföretag. Rezidor Hotel Group har över 400 hotell i drift eller under utveckling med mer än 86 300 hotellrum i över 60 länder.

Rezidors varumärken innefattar hotellkedjor som Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotel & Resorts, Park Inn och Country Inn & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika samt ett goldpoints plusSM lojalitetsprogram för lojala hotellgäster. Genom ett världsomspännande licensavtal med italienska modehuset Missoni, driver och utvecklar Rezidor även Hotel Missoni. Rezidor är sedan november 2006 listat på Stockholmsbörsen. Huvudsaklig aktieägare är Carlson Companies. Rezidor Hotel Groups huvudkontor är placerat i Bryssel, Belgien.
För mer information om Rezidor, sök på www.rezidor.com