Park Inn Malmö invigdes med skateboardåkare i toppklass

Igår invigdes det efterlängtade hotellet Park Inn Malmö i stadens trendigaste och snabbast växande stadsdel, Västra Hamnen. Hotellet invigdes av Malmös stadsträdgårdsmästare Gunnar Ericson under en fartfylld kväll med bland annat skateboarduppvisning i internationell klass.

Med utsikt över Öresund, World Trade Centre och Turning Torso firade 300 gäster den officiella invigningen av det nybyggda hotellet Park Inn Malmö igår kväll.

Måns Möller stod för underhållning och mat och dryck serverades från den egna konceptrestaurangen RBG Bar & Grill. Kvällens tema var ”add color into your life” – en spegling av hotellets färgstarka design. Uppträdde gjorde bland annat den internationella skateboardåkaren Zarosh Egglestone fån USA och det lokala skateboardproffset Oski Rozenberg Hallberg som vunnit pris som årets nykomlig i Sverige under 2010.

För Ulrika Andersson, General Manager, för Park Inn Malmö, var dagen efterlängtad:

-          Vi är glada över att vi nu under vår- och sommarsäsongen, kan inviga vårt nya Park Inn hotell i Malmös trendigaste och snabbast växande stadsdel . Västra Hamnen är Malmös nya skyltfönster mot omvärlden och hotellet kommer att vara till glädje för både turister och affärsresenärer – vi är ett havsnära hotell i modern tappning, säger Ulrika Andersson, General Manager för Park Inn Malmö.

Iögonfallande utsikt över Öresund
Park Inn Malmö stoltserar med hela 231 gästrum, restaurangen RBG Bar & Grill och ett 40 kvadratmeter stort gym med iögonfallande utsikt över Öresund. En perfekt utgångspunkt för såväl affärsresenärer som fritidsgäster som vill uppleva och utforska den spännande Öresundsregionen
. Dessutom finns 7 moderna och flexibla mötesrum med den senaste tekniska utrustningen på hotellet, konferensdelen lämpar sig för både mindre möten liksom större företagsarrangemang. Nyligen öppnade hotellkedjan ett nytt hotell i Stockholm, Park In Hammarby Sjöstad.  Internationellt har Park In by Radisson 105 hotell med 19400 hotellrum.  40 nya Park Inn by Radisson hotell är under uppbyggnad med sammantaget 7,100 hotellrum.

För mer information om Park In by Radisson Malmö Hotel vänligen besök:

Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication
+47 9488 1861,
Angelica.Montez@Rezidor.com

Park Inn Hotels
Park Inn ingår i hotellgruppen Rezidor. I Park Inn-kedjan ingår mellanklasshotell för såväl affärsresenärer som turister. Kedjan kännetecknas av en hög servicenivå och erbjuder funktionella och bekväma hotellrum. I Stockholm kan man besöka Park In på Arlanda, i Solna, Hammarby Sjöstad, Uppsala samt i Malmö. Internationellt har Park Inn över 145 hotell och mer än 26 500 rum runt om i Europa, Mellanöstern och Afrika. Läs mer på www.parkinn.com.