Så skapar du en skandinavisk inredningsstil i sommar

Libratone, den prisbelönade ljudexperten från Danmark, är välkända för sin ikoniska skandinaviska design. Inför lanseringen av Libratones sommarkollektion av högtalare har företaget inlett ett samarbete med Scandinavian Standard, influencers och trendsättare inom inredning. Tillsammans har de tagit fram en enkel guide innehållande fyra steg för att skapa en skandinavisk inredningsstil i sommar.

Fyra enkla tips – så skapar du en skandinavisk inredningsstil i sommar

1. Se ljuset
Släpp in ljuset i ditt hem – se till att putsa fönstren och håll fönsterbrädorna tomma. Det finns även andra sätt att skapa ljusa rum – använda speglar och vita eller ljusa möbler. Tillsammans med vägglampor tillför det en mysig stämning och lyser upp rummet.

2. Besök från Moder Jord
Oavsett om det är en monstera hängandes från gardinstången, eller en fin orkidé i en bokhylla, är växter en naturlig del av den skandinaviska inredningen. För att ständigt förnya rummet med sommarens alla färger och dofter – placera en eller två blommor i dina favoritvaser eller krukor och positionera ut blommorna i hemmet.

3. Förändring efter årstiderna
Det är något lugnande i att göra små förändringar när årstiderna ändras. Ett enkelt sommartips är att stoppa undan filar och ljuslyktor, och istället plocka fram fina vaser och skålar. Byt ut gråa och mörka sängkläder, använd istället ljusa fäger som lättar upp sovrummet.

4. Less is more
Vi skandinaver är kända för vår minimalistiska stil, därför är det extra viktigt att välja inredning omsorgsfullt. Ett tips för den musikintresserade är en högtalare från Libratone. Nu lanserar Libratone sommarens högtalare, ZIPP och ZIPP MINI, i färgerna pastellblå och nude. Högtalarna är stilrena, saknar sladdar och gömmer flera smarta, unika funktioner.

För fler tips på hur du kan välkomna den skandinaviska sommaren, kika in på vår blogg.

För mer inspiration, besök Scandinavian Standard.

För mer information, vänligen kontakta:
Amina Korlat, presskontakt Libratone i Sverige
070-846 84 76, amina@rippler.se

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget grundades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare genom att flytta ut högtalarna från hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse. 2014 välkomnade företaget en kinesisk investeringspartner med tekniska muskler vilket ledde till ett stort tekniskt steg framåt. Lanseringen av SoundSpace och den nya ZIPP-familjen 2015 är det första resultatet av det nya samarbetet och markerar en nystart för varumärket Libratone.

Libratones huvudkontor är baserat i Köpenhamn och regionala kontor finns i Santa Clara (USA) och Beijing (Kina).

Pressmaterial: www.libratone.com/press
Facebook: www.facebook.com/Libratone