Säkrare bilaffärer när OKQ8 inleder samarbete med Garantibil

Varje år köper eller säljer två miljoner svenska bilister begagnade bilar. Hälften av dem upplever att de har blivit lurade i samband med bilaffären. OKQ8 inleder nu ett samarbete med Garantibil - en ny e-handelsplats för begagnade bilar - för att överlämningen av bilen ska bli en säkrare och tryggare affär, både för säljare och köpare.

För att trygga andrahandsförsäljningen av bilar inleder OKQ8 nu ett samarbete med e-handelsplatsen Garantibil. I praktiken innebär samarbetet att alla begagnade bilar som säljs via Garantibil överlämnas på neutral mark vid en bemannad OKQ8-station, istället för hemma hos säljaren. Garantibil rekommenderar alla sina kunder att sköta överlämningen på en OKQ8-station närmast säljaren.

-       Många säljare känner osäkerhet att sälja bilen i hemmiljö eller på obevakade mötesplatser. Även köparen kan känna osäkerhet i att träffas på säljarens villkor. Att överlämna bilen på neutral mark vid någon av våra OKQ8-stationer gör affären säkrare och tryggare för båda parter, säger Julie Chatterjee, Head of Business Development på OKQ8.

Gratis kaffe och förmånliga erbjudande på tvätt och reparationer
I samband med försäljningen hänvisas köpare och säljare till den av OKQ8:s 350 bemannade stationer som ligger närmast säljaren. Här kan köparen och säljaren i lugn och ro gå igenom bilen och samtidigt njuta av en kopp kaffe. För att ha en fin och ren bil i samband med fotografering till bilannonsen samt till överlämningstillfället, erbjuds förmånliga priser på tvättprogram samt rabatter hos OKQ8 Bilverkstad om bilen behöver åtgärdas.

För mer information om hur bilköpet går till vänligen se www.garantibil.se

Garantibil
Garantibil är ett nytt sätt att sälja och köpa begagnade bilar på i Sverige. Alla bilar som registreras på sajten testas av opartiska bilprovare. Bilarna värderas och förädlas med försäkring och två års begagnadbil-garanti som erbjuds av AB Svensk Bilgaranti. Bilarna auktioneras sedan ut online, där budgivarna har möjlighet att få hjälp med finansiering. Köpesumman deponeras på ett klientmedelskonto hos Nordea tills köpeavtalet är signerat. Garantibil Sverige AB grundades 2012 och har huvudkontor i Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:
Julie Chatterjee, Head of Business Development på OKQ8
E-mail: julie.chatterjee@okq8.se