Swebus introducerar ny hållplats i centrala Göteborg

Nu blir det enklare för arbetspendlande och nöjesresande göteborgare att ta sig till och från city. Det genom en helt ny central hållplats. Från den 12 mars avgår 75 bussar i veckan från knutpunkten Korsvägen, till städer som Borås, Ulricehamn och Stockholm.

Genom den nya hållplatsen vid Korsvägen förenklar Swebus resandet för göteborgarna. För boende i centrala Göteborg innebär hållplatsen att de sparar tid i och med att de kan kliva av och på utan att ta omvägen via Nils Ericsonterminalen. Från Korsvägen tar sig resenärer snabbt till och från Chalmers och Sahlgrenska genom spårvagn på bara 3-7 minuter.

- Som bussbolag kan vi vara flexibla och öka tillgängligheten där vi ser att våra resenärer finns. En central hållplats i Göteborg underlättar och kortar restiden för många göteborgare, säger Lanzon Georgiadis, produktchef på Swebus.

Hållplatsen underlättar även för inresande nöjesresenärer – som anländer direkt till Liseberg, Svenska Mässan, Hotel Gothia Towers, Universeum och Världskulturmuseet.

Om den nya hållplatsen
Hållplatsen ligger på linje 830 som går mellan Nils Ericsonterminalen, via Korsvägen, och Stockholm. Resenärer på linjen kan bland annat ta sig till och från Landvetter, Borås och Ulricehamn. Från hållplatsen avgår 75 bussar i veckan.

För mer information, vänligen kontakta:
Swebus pressjour: 0701-87 12 00

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter närmare 6 miljarder kronor, kör 2 500 bussar och är med cirka 200 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com.