Vackra Dalecarlia Hotel & Spa väljer Best Western Hotels & Resorts

Från och med juni blir Dalecarlia Hotel & Spa i Tällberg ny medlem hos Best Western Hotels & Resorts. Hotellet, som blir ett BW Premier Collection, är beläget i hjärtat av Dalarna med majestätisk panoramautsikt över Siljan. Dalecarlia Hotel & Spa erbjuder alltifrån storslagen natur och spaavdelning, till konferensmöjligheter och närhet till lokala sevärdheter.

Best Western Hotels & Resorts består av fler än 100 privatägda hotell på närmare 70 orter, vilket erbjuder gästen den bästa lokala täckningen i hela landet. Hotellen präglas av olika karaktär och erbjudande, och för att göra det enkelt för gästen finns ett antal märkningar.

Nytillskottet Dalecarlia Hotel & Spa i Tällberg blir ett BW Premier Collection, vilket är märkningen på kedjans mest exklusiva boutiquehotell med minst 4 stjärnor. Utmärkande karaktärsdrag är erbjudandet om en lyxig upplevelse av alltifrån omgivning, design, arkitektur och service.

- Vi är oerhört glada för vår nya tillhörighet och ser det som en fjäder i hatten att vara ett BW Premier Collection hotell. Medlemskapet är en fantastisk möjlighet att fortsätta utvecklas och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Ann-Louise Gustafsson, VD Dalecarlia Hotel & Spa.

Dalecarlia Hotel & Spa är ett utpräglat konferens- och spahotell med närhet till natur och vatten. Hotellet ligger på en höjd i Tällberg med närhet till storslagen natur och lokala sevärdheter som exempelvis Dalhalla.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett högkvalitativt resorthotell. Dalecarlia Hotel & Spa är en härlig destination i sig, både för affärs- och nöjesresenärer, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.

Johan Michelson, Sverigechef, Best Western Hotels & Resorts

Telefon: 073 514 39 01
E-post: johan.michelson@bestwestern.se

Ann-Louise Gustafsson, VD, Dalecarlia Hotel & Spa
Telefon: +46 247-89 100
E-post: ann-louise.gustafsson@dalecarlia.se

Om Best Western Hotels & Resorts
Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har vi 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av våra hotell världen över.