Inbjudan till pressträff om testbädd för elektromobilitet

RISE och Chalmers har gemensamt uppdraget från regeringen att skapa en testbädd för elektromobilitet. Välkommen till en pressträff där vi berättar om hur testbädden ska bidra till omställningen mot en fossilfri fordonsflotta och till att svensk fordonsindustri fortsätter vara internationellt konkurrenskraftig.

Vid pressträffen medverkar Närings- och innovationsminister Mikael Damberg, Ann-Sofie Hermansson, kommunstyrelsens ordförande i Göteborg, Pia Sandvik, vd RISE, Stefan Bengtsson, rektor och vd Chalmers samt representanter för CEVT, Scania, Volvo Cars och Volvokoncernen.

Tid: Fredag den 29 juni kl 10.00.

Plats: Valdemar Noréns gata 7, Lindholmen, Göteborg.

För anmälan kontakta RISE presschef Joakim Jakobsson: 072-452 66 32 eller joakim.jakobsson@ri.se

Observera att det kan vara svårt att hitta parkeringsplats på Lindholmen.

Om oss

RISE är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 700 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se