RKS AB (publ) installerar kortsystem hos Ikano Danmark

RKS AB (publ) installerar kortsystem hos Ikano Danmark RKS AB (publ) har tecknat avtal om att installera ett nytt kort- och finansieringssystem hos Ikano Finans A/S i Danmark. Systemet har tidigare installerats hos Ikanobanken i Sverige, Ikano Finans AS i Norge och Plus Finanzservice GmbH i Tyskland. En förberedande analys pågår även för Ikano Finance Ltd i Storbritannien. Det nya avtalet innebär att Ikano Finans A/S i Danmark köper implementation och samtliga nationella anpassningar av RKS. Avtalet kommer under år 2002 att engagera ett tiotal konsulter från RKS. - Danmark är ytterligare en komponent i vårt alltmer omfattande samarbete med Ikano, säger Bengt-Åke Bengtsson, stf regionchef RKS Syd. Vi arbetar nu åt sex av koncernens dotterbolag i fem olika länder. Vi hoppas att detta samarbete ska fortsätta i många år och utvecklas ytterligare. RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster, integrerade affärslösningar och kompletta elektroniska handelslösningar mellan företag. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 18 kontor i Sverige och ett i Danmark, 380 medarbetare och är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. För mer information http://www.rks.se. För ytterligare information, kontakta: RKS Bengt-Åke Bengtsson, stf Tel: 070-311 78 32 bengt-ake.bengtsson@rks.se regionchef RKS Syd Karin Perntoft, Tel: 042-26 68 05 karin.perntoft@rks.se Informationschef RKS AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00070/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00070/bit0002.pdf