RKS tecknar samarbetsavtal med Jönsson & Lepp

RKS tecknar samarbetsavtal med Jönsson & Lepp RKS AB (publ) har tillsammans med Jönsson & Lepp AB tecknat ett samarbetsavtal som innebär att RKS blir en utbildningspartner till Jönsson & Lepp inom Microsoftområdet. RKS erfarna Microsoft-konsulter kommer vid behov att kunna förstärka Jönsson & Lepps kompetenta kursledarkår inom systemutveckling. - Målsättningen är att säkra ett bra och långvarigt samarbete, säger Kurt Lindström, vice VD på RKS. Jönsson & Lepp får tillgång till våra erfarna lärare, och vi får tillgång till Jönsson & Lepps infrastruktur, lokaler och väl inarbetade namn inom Microsoftutbildning. - Hög kompetens, hög kvalitet och mycket god service hela vägen är det vi står för. Vi tackar RKS för förtroendet och garanterar att de gjort ett gott val av samarbetspartner för utbildningsverksamhet inom Microsoftområdet, säger Joakim Ekblad, marknadschef Jönsson & Lepp. RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster, integrerade affärslösningar och kompletta elektroniska handelslösningar mellan företag. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 18 kontor i Sverige, drygt 380 medarbetare och är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information http://www.rks.se. Jönsson & Lepp AB Jönsson & Lepp är ledande inom avancerad utbildning med Microsofts programvaror. Vårt mål är att öka våra kunders lönsamhet genom att erbjuda högkvalitativ utbildning och konsulthjälp. Bland våra kunder finns flera av Sveriges största företag. Jönsson & Lepp är ett Microsoft Certified Technical Education Center och en Microsoft Solution Provider Partner. Vi finns i centralt belägna lokaler i Stockholm men genomför utbildning i hela Sverige. För mer information: http://www.jonssonlepp.se För ytterligare information, kontakta: RKS Kurt Lindström, vice VD tel 08-729 18 11 email:kurt.lindstrom@rks.se RKS AB Jönsson & Lepp Joakim Ekblad, tel 08-440 11 00 email:joakim.ekblad@jonssonlepp.se marknadschef ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00480/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00480/bit0003.pdf