Telia tecknar ramavtal med RKS

Telia tecknar ramavtal med RKS IT-konsultföretaget RKS har utvalts för tecknande av ramavtal med Telia avseende IT-tjänster till samtliga Telia-bolag. Ramavtalet med Telia innebär att RKS uppfyller kvalifikationskraven vad gäller leverans av konsulttjänster inom IT-området, bl a projektledning, verksamhetsutveckling och systemutveckling. RKS har sedan länge samarbetat med olika bolag inom Telia-koncernen och ramavtalet ger en möjlighet till fortsatt och utökat samarbete. Telekom är ett av RKS prioriterade affärsområden. RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster, integrerade affärslösningar och kompletta elektroniska handelslösningar mellan företag. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 17 kontor i Sverige och ett i Danmark, 380 medarbetare och är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. För mer information http://www.rks.se. För ytterligare information, kontakta: Karin Perntoft, Tel: karin.perntoft@rks.se Informationschef RKS AB 042-26 68 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00790/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00790/bit0003.pdf