RLS Global har gjort entré på Nasdaq First North

Det var en festlig inramning när ledningen och delar av styrelsen för RLS ringde i börsklockan för att celebrera den första dagen för handel med bolagets aktie på Nasdaq First North.

– Vi vet att ni med preparatet ChloraSolv har en mycket spännande resa framför er. Från Nasdaq vill vi bidra till RLS framtida utveckling på bästa sätt genom notering på vår handelsplats, sa Niclas Holmberg från Nasdaq.

Efter nedräkningen till precis 09.00 ringde RLS Globals VD Kenth Hanssen i den antika klockan från sent 1700-tal och handeln kunde påbörjas.

– Listningen på Nasdaq First North ligger i helt i vår linje med att utveckla RLS till ett snabbväxande bolag inom sårvårdsprodukter på global nivå. Vi ser att Nasdaq är en handelsplats vi kan växa med.

– Sedan början av året har vi genomfört en större kapitalisering vilket skapar förutsättningar för en bredare marknadslansering av ChloraSolv.Vi inväntar att pågående regulatoriska processer ska bli klara. Något som också kommer att glädja våra aktieägare, men kanske ännu viktigare, det stora flertalet diabetespatienter som lider av svårläkta sår, konstaterade Kenth Hanssen.

Under första handelsdagen omsattes 32 057 aktier och aktiekursen avslutades på 9,45 kr.

För frågor hänvisas till

Kenth Hanssen

e-post: kenth.hanssen@rlsglobal.se

telefon: +46(0)732-748042