Hanna Graflund Sleyman lämnar Departments & Stores

Departments & Stores (”DSE”) nuvarande vd Hanna Graflund Sleyman kommer att lämna sin befattning vid årsskiftet. Hanna Graflund Sleyman har varit anställd sedan 2009 i RNB-koncernen, varav de senaste fyra åren som vd för DSE.

Hanna Graflund Sleyman lämnar sin befattning vid årsskiftet. Processen med att rekrytera en efterträdare pågår och den personen beräknas vara på plats under hösten.

”Hanna har gjort fina insatser i sina olika roller inom RNB Retail and Brands. Som vd för DSE har Hanna lett ett viktigt utvecklings- och förnyelsearbete och företaget står nu väl rustat inför hårdnande konkurrens och kommande utmaningar. Jag vill tacka Hanna för hennes arbete och önska henne lycka till i sin nya roll”, säger Magnus Håkansson, vd och koncernchef i RNB Retail and Brands.

Denna information är sådan information som RNB RETAIL AND BRANDS AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarkanden. Informationen lämnades geno nedanstående kotanktpersons försorg, för offentliggörande den 14 augusti 2017 klockan 14.30

08-410 520 02, 0768 87 20 02,

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers och Polarn O. Pyret, samt i butiker på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq Stockholm.

Taggar: