Polarn O. Pyret korade till årets butikskedja

Polarn O. Pyret korade till årets butikskedja. Svensk Handel och Retail Services AB har korat Polarn O. Pyret till årets bästa butikskedja. Detta pris går till den butikskedja som har den genomsnittligt bästa placeringen i flest av tävlingen Retail Awards kategorier. Polarn O. Pyret var nominerade i tre av sex kategorier, Årets Butikskampanj (juryns ordförande Andreas Falkenmark, VD KFs Stormarknader), Årets Butiksteam (juryns ordförande Johan Marcus, chef Handelsarbetsgivarorganisationen) och Årets försäljningsraket (juryns ordförande Stefan Fölster HUI, Handelns Utrednings Institut). - För att genomdriva Polarn O. Pyrets förändringsprocess har aktieägarnas stöd varit viktigt men nyckeln till framgång är en ovanligt engagerad och delaktig personal, berättar Christel Kinning, vice VD på rnb, Retail and brands AB, där Polarn O. Pyret nu ingår. Varje kategori har fem nominerade företag inom olika branscher. För mer information: Lars Åke Tollemark, VD, rnb, 08-670 95 95, tollemark@rnb.se Christel Kinning, Vice VD, rnb 08-670 95 10, christel.kinning@rnb.se rnb, Retail and Brands äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. Med 87 butiker är rnb ett av Sveriges största modeföretag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00840/wkr0002.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret. Dotterbolaget Departments & Stores har omfattande verksamhet på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 11 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq OMX Nordic