Pressmeddelande försäljning juni 2003

rnb:s försäljning i juni rnb redovisar för juni 2003 en försäljning om 78,0 Mkr i egna butiker jämfört med 53,8 Mkr samma månad föregående år. Det innebär en ökning med 45,0 % jämfört med föregående år. Proforma, inklusive förvärvade Champagnes försäljning föregående år, ökade försäljningen med 8,7% i juni. För ytterligare information kontakta CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode- och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Solo/Champagne, Saks/Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00150/wkr0002.pdf

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Inom affärsområdet Departments & Stores drivs avdelningar på varuhuset NK i Stockholm och Göteborg. Koncernen har närmare 270 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq Stockholm under symbolen RNBS.